Välkommen till felanmälan

När ett fel uppstått i någon av våra fastigheter ska du anmäla det till oss. Till vänster finns en länk till vårt webbformulär som du ska fylla i så detaljerat du kan. Tack för att du anmäler fel till oss.

Vid akuta fel

Vid akuta fel ska du alltid kontakta oss via telefonnummer 026-17 82 60 alla dagar, dygnet runt. Med akuta fel menas att det föreligger direkt hot om skada på personer, fastighet eller egendom alternativt ger stor störning för verksamheten. Det kan till exempel vara blinkande lysrör, strömavbrott eller vattenläckor.

Gränsdragningslista

Det finns en Gränsdragningslista som förtydligar ansvarsfördelningen mellan hyresgäst och hyresvärd. Vid hyresgästens ansvar står verksamheten själv för kostnaden, därför ska du ange fakturaadress och referensnummer i webbformuläret. Du hittar Gränsdragningslistan på www.gavlefastigheter.se/gransdragning.

Så här skapar du en felanmälan

Klicka på Gör felanmälan i vänstermenyn. Välj sedan den typ av verksamhet som din felanmälan gäller genom att klicka på någon av bilderna. Välj först objekt och byggnad i webbformuläret och fyll sedan i felanmälan så detaljerat du kan. Vi kommer att kontakta dig för åtgärd. Vi har som målsättning att åtgärda anmälda fel inom fem arbetsdagar. Ibland kan det ta längre tid om det är något som behöver utredas eller beställas.

Tänk på att ju mer utförligt du beskriver var felet är och vilket typ av fel det är, desto enklare blir det för den som utför arbetet att åtgärda det.

Vår kundservice handlägger ditt ärende vardagar 07:00-17:00. En bekräftelse på att din felanmälan registrerats kommer att skickas till den e-postadress som du angett i formuläret. Kundservice skickar ditt ärende vidare till utförare som kontaktar dig för åtgärd. Du kan även se ärendets status när du valt ditt objekt vid felanmälan. När ditt ärende är åtgärdat får du en bekräftelse på detta via e-post.

Fastighetsnära tjänster (FN-tjänster)

Gavle Drift & Service erbjuder Gävle kommuns verksamheter fastighetsnära tjänster, förkortat FN-tjänster. Fastighetsnära tjänster, i detta fall, är det som traditionellt utförs av exempelvis en vaktmästare och som enligt hyresavtalet är verksamhetens ansvar. Läs mer om FN-tjänster på www.gavledriftservice.se/fn-tjanster.

Så här beställer du en FN-tjänst

FN-tjänster kan beställas via vårt webbformulär för felanmälan. Klicka på Gör felanmälan och välj den typ av verksamhet som din beställning gäller genom att klicka på någon av bilderna. I formuläret anger du alltid fakturaadress och referensnummer samt att beställningen är en FN-tjänst. En bekräftelse på att din beställning har registrerats kommer att skickas till den e-postadress som du angett i formuläret. 

Just nu är det genomsnittliga väntetiden för utförande av FN-tjänster cirka 1-2 veckor.

Vid frågor

Har du några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta vår Kundservice på telefonnummer 026-17 82 60.

Sidan uppdaterades senast 13 september 2017