Felanmälan - gavlefastigheter.se

Välkommen till felanmälan

När ett fel uppstått i någon av våra fastigheter ska du anmäla det till oss. Klicka på Gör felanmälan för att komma till vårt webbformulär och fyll i det så detaljerat du kan. Tack för att du anmäler fel till oss.

Vid akuta fel

Vid akuta fel ska du alltid kontakta oss via telefonnummer 026-17 82 60 alla dagar, dygnet runt. Med akuta fel menas att det föreligger direkt hot om skada på personer, fastighet eller egendom alternativt ger stor störning för verksamheten. Det kan till exempel vara blinkande lysrör, strömavbrott eller vattenläckor.

Så hanterar vi din felanmälan

Vår kundservice handlägger ditt ärende vardagar mellan klockan 07:00 - 17:00. Vi har som målsättning att åtgärda anmälda fel inom 5 arbetsdagar. Ibland kan det ta längre tid om det är något som behöver utredas eller beställas.

Tänk på att tydligt beskriva var felet är och vilket typ av fel det är. Om du gör en tydlig beskrivning av felet blir det enklare för den som utför arbetet att åtgärda det.

Gränsdragningslista

Det finns en Gränsdragningslista som förtydligar ansvarsfördelningen mellan hyresgäst och hyresvärd. Vid hyresgästens ansvar står verksamheten själv för kostnaden, därför ska du ange fakturaadress och referensnummer i webbformuläret. Du hittar Gränsdragningslistan på www.gavlefastigheter.se/gransdragning.

Fastighetsnära tjänster (FN-tjänster)

Gavle Drift & Service erbjuder Gävle kommuns verksamheter fastighetsnära tjänster, förkortat FN-tjänster. Fastighetsnära tjänster är exempelvis sådana arbetsuppgifter som enligt gränsdragningslistan är hyresgästens ansvar. Läs mer om FN-tjänster på www.gavledriftservice.se/fn-tjanster.

FN-tjänster beställs via vårt formulär för felanmälan, därför är det viktigt att du anger att din beställning avser en FN-tjänst.

Vid frågor

Har du några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta vår Kundservice på telefonnummer 026-17 82 60.

Sidan uppdaterades senast 13 juni 2018