Lediga jobb

Gavlefastigheter söker en Kommunikationsstrateg och en Controller.

Kommunikationsstrateg

Om arbetsplatsen

Gavlefastigheter äger och förvaltar fastigheter för kommunala verksamheter inom Gävle kommun. Vårt uppdrag är att tillhandahålla ändamålsenliga lokaler till kommunens sektorer. I vårt fastighetsbestånd finns allt från skolor, förskolor och idrottsanläggningar till kulturbyggnader och kontorslokaler. Idag förvaltar vi cirka 550 000 kvadratmeter lokalyta.

Gavlefastigheter arbetar i nära samarbete med dotterbolaget Gavle Drift & Service AB. Gavle Drift & Service levererar entreprenadtjänster inom mark, gata, park och fastighetsservice inom hela Gävle kommunkoncern. Deras uppdrag är att skapa upplevelsen av ett tryggt, snyggt och välskött Gävle. Tillsammans arbetar vi för Gävles bästa!

Vi söker nu efter en driven och utmanande Kommunikationsstrateg som tillsammans med oss vill vara med och arbeta för Gävles bästa.

Arbetsuppgifter

Som Kommunikationsstrateg hos oss ansvarar du för att leda, driva och utveckla det operativa och strategiska kommunikationsarbetet utifrån ett bolags- och koncernperspektiv. Det innebär bland annat att stödja koncernens bolag i deras informations- och kommunikationsarbete, ansvara för att utveckla koncernens intranät och externa hemsidor, samt ansvara för koncernens kommunikationsstrategi och årliga kommunikationsplan. Du ansvarar även för bolagens mediebevakning samt är kontaktperson för press och media.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Stödja koncernens bolag inom informations- och kommunikationsområdet, genom att coacha och ge råd inom organisationen, uppmärksamma behov liksom att ta initiativ till åtgärder.
• Vara drivande i ledningens utvecklingsarbete för intern och extern förankring av bolagens affärsplan.
• Planera och följa upp kommunikationsinsatser gentemot olika målgrupper.
• Skriva text och ta fram bilder till intranät och externa hemsidor.
• Projektleda och producera informations- och kommunikationsmaterial
• Månadsvis rapportera budget och ekonomi vad avser funktionens ansvarsområden.
• Samordna och planera koncernens event.
• Projektleda och/eller producera utställnings- och eventmaterial.
• Genomföra och följa upp våra åtaganden i samarbetsavtal inom området.
• Samordna och projektleda samarbetet med reklambyråer.

Kvalifikationer

Vi ser att du som söker har en kandidatexamen inom kommunikationsområdet eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Några års erfarenhet av att arbeta med kommunikationsfrågor är ett krav. Tidigare erfarenhet av arbete inom kommunikation och kunskaper i webbredigering, gärna i EpiServer, är en förutsättning för att lyckas i rollen.

Du som söker behöver också ha kunskaper inom Officepaketet och Adobepaketet, vilket innefattar Photoshop, InDesign och Illustrator. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket samt förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. B-körkort är ett krav.

Som person ser vi att du är kreativ och lösningsorienterad med en god förmåga att kunna engagera och skapa goda relationer. Du ska självständigt kunna leda och driva kommunikationsfrågor på ett övertygande sätt inom koncernen och våga utmana vid behov.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid

Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan

Ansök senast:   2019-05-22

Referensnummer:   GFAB19/01

Välkommen att söka genom att:

Anställning

Antal annonserade arbetstillfällen:   1

Kontakt

Kontaktpersoner

Magnus Sandberg

Avdelningschef verksamhetsstöd

026-17 80 99

Johanna Bergström

HR-specialist

070-082 69 89

Fackliga företrädare

Jaana Kokko

Vision

026-17 73 84

Karin Andersdotter

Sveriges ingenjörer

026-17 82 03

Övrigt

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Controller

Om arbetsplatsen

Gavlefastigheter äger och förvaltar fastigheter för kommunala verksamheter inom Gävle kommun. De flesta som bor i Gävle nyttjar våra lokaler på ett eller annat sätt. Gavlefastigheter ingår tillsammans med Gavle Drift & Service i Gavla-kocernen. Det är två bolag med en gemensam nämnare - vi arbetar för Gävles bästa!

Gavlefastigheters uppdrag är att tillhandahålla ändamålsenliga lokaler till kommunens sektorer. I vårt fastighetsbestånd finns allt från skolor, förskolor och idrottsanläggningar till kulturbyggnader och kontorslokaler. Idag förvaltar vi cirka 550 000 kvadratmeter lokalyta.

Gavlefastigheter söker nu en controller till ekonomiavdelningen med placering på ekonomi- och finansenheten. Du rapporterar direkt till ekonomichef.  

Arbetsuppgifter

I rollen som controller kommer du att: 
• Arbeta med den ekonomiska uppföljningen och rapporteringen såsom exempelvis månads-, tertial och årsbokslut, budget och prognosarbeten samt avvikelsehantering. • Finansiering och likviditetsstyrning.
• Moms och skatteredovisning.
• Göra utredningar och analyser samt föreslå åtgärder.
• Utveckla och förbättra rutiner samt processer och delta i olika förbättringsprojekt inom ekonomi- och verksamhetsstyrningsområdet.
• Säkerställa god internkontroll.
• Stödja och bistå koncernens chefer inom sitt respektive verksamhetsområde.

Kvalifikationer

För att bli framgångsrik i rollen söker vi dig som har civilekonomexamen eller motsvarande och har erfarenhet av redovisning och moms. Har du erfarenhet från fastighets- eller byggbranschen är du särskilt intressant för oss.

Du bör ha goda färdigheter i Excel. Erfarenheter av ekonomisystemet Agresso är meriterande. Vi söker en person som har starkt driv, en positiv inställning och arbetar målinriktat. Det är också viktigt att du har en god analytisk förmåga, är strukturerad och arbetar med hög leverans. Du är en nyfiken och utvecklingsinriktad person som ser möjligheter i det du gör.

Då arbetet som controller är en stödjande funktion så är det avgörande att du har lätt för att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra och trivs i en serviceinriktad roll med många kontaktytor.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning

Omfattning: Heltid

1 år med möjlighet till förlängning

Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan

Ansök senast:   2019-06-03

Referensnummer:   GFAB19/01

Välkommen att söka genom att:

Anställning

Antal annonserade arbetstillfällen:   1

Kontakt

Kontaktpersoner

Efwa Henriksson, Ekonomichef

026-17 82 70

Johanna Bergström, HR-specialist

070-082 69 89

Fackliga företrädare

Jaana Kokko, Vision

026-17 73 84

Karin Andersdotter, Sveriges ingenjörer

026-17 82 03

Övrigt

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansöka online via länk i annonsen.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sidan uppdaterades senast 22 maj 2019