Lediga jobb

Vi söker nu efter en kreativ och driven kommunikationsstrateg som tillsammans med oss vill vara med och arbeta för Gävles bästa.

Om arbetsplatsen

Gavlefastigheter äger och förvaltar fastigheter för kommunala verksamheter inom Gävle kommun. Vårt uppdrag är att tillhandahålla ändamålsenliga lokaler till kommunens sektorer. I vårt fastighetsbestånd finns allt från skolor, förskolor och idrottsanläggningar till kulturbyggnader och kontorslokaler. Idag förvaltar vi cirka 550 000 kvadratmeter lokalyta.

Gavlefastigheter arbetar i nära samarbete med dotterbolaget Gavle Drift & Service AB. Gavle Drift & Service levererar entreprenadtjänster inom mark, gata, park och fastighetsservice inom hela Gävle kommunkoncern. Deras uppdrag är att skapa upplevelsen av ett tryggt, snyggt och välskött Gävle. Tillsammans arbetar vi för Gävles bästa!

Vi söker nu efter en kreativ och driven kommunikationsstrateg som tillsammans med oss vill vara med och arbeta för Gävles bästa.

Arbetsuppgifter

Som kommunikationsstrateg hos oss ansvarar du för Gavlefastigheters och Gavle Drift & services interna och externa kommunikation. I rollen ingår arbete med bolagens webbplatser och intranät samt deltagande och engagemang på sociala nätverk som är kopplade till våra verksamheter. Du har hand om bolagens mediebevakning samt är kontaktperson för press och media.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Stödja koncernens bolag inom informations- och kommunikationsområdet, genom att coacha och ge råd i kommunikationsfrågor till ledningen, uppmärksamma kommunikationsbehov liksom att ta initiativ till åtgärder.
  • Planera och följa upp kommunikationsinsatser gentemot olika målgrupper.
  • Webbansvar, vilket innefattar att skriva text och ta fram bilder till intranät och webb samt att säkerställa efterlevnad av lagkrav inom webbområdet.
  • Projektleda och producera informations- och kommunikationsmaterial, för såväl tryckt som digitalt material.
  • Projektleda och/eller producera utställnings- och mässmaterial.
  • Köpa in profilmaterial, presentreklam och profilkläder.
  • Månadsvis rapportera budget och ekonomi vad avser funktionens ansvarsområden.
  • Samordna och planera koncernens event.
  • Genomföra och följa upp våra åtaganden i samarbetsavtal.
  • Samordna och projektleda samarbetet med reklambyråer.

Kvalifikationer

Vi ser att du som söker har en kandidatexamen inom kommunikationsområdet eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Några års erfarenhet av att arbeta med kommunikationsfrågor är ett krav. Tidigare erfarenhet av arbete inom kommunikation och kunskaper i webbredigering, gärna i EpiServer, är en förutsättning för att lyckas i rollen.

Du som söker behöver också ha kunskaper inom Officepaketet och Adobepaketet, vilket innefattar Photoshop, InDesign, Illustrator. Du har goda kunskaper i svenska språket samt mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

B-körkort är ett krav.

Som person ser vi att du är kreativ och lösningsorienterad med en god förmåga att kunna skapa goda relationer med människor. Du ska självständigt kunna leda och driva kommunikationsfrågor inom bolagen.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning:   Heltid

Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan

Ansök senast:   2019-03-27

Referensnummer:   GFAB19/01

Välkommen att söka genom att:

Anställning

Antal annonserade arbetstillfällen:   1

Kontakt

Kontaktpersoner

Johanna Bergström HR-specialist 070-082 69 89

Magnus Sandberg Avdelningschef verksamhetsstöd026-17 80 99

Fackliga företrädare

Jaana Kokko Vision026-17 73 84

Göran Wallin Kommunal079-072 96 18

Övrigt

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sidan uppdaterades senast 20 mars 2019