Ny felanmälan 28 mars

22mar

Den nya felanmälan kommer att införas tisdagen den 28 mars. Detta innebär att felanmälan måste hållas stängd klockan 07.00-17.00. Vi ber er därför göra felanmälningar efter klockan 17.00 denna dag, vid akuta ärenden ring 026-17 82 60.

Nyheter i webbfelanmälan

I den nya felanmälan krävs ingen inloggning för att anmäla fel eller skada. Du beskriver med egna ord vilket typ av fel det är och i vilket utrymme felet finns. Tänk på att ju mer utförligt du beskriver vart felet är och vilket typ av fel det är, ju enklare blir det för den som utför arbetet att snabbt åtgärda det. Du kan även ange en alternativ kontaktperson om du som anmäler kanske inte förväntas vara på plats när vi kommer för att åtgärda felet. Du kan dessutom bifoga en bild på felet, eller annat dokument som är viktigt för att vi ska kunna utföra ärendet på korrekt sätt. En annan nyhet är att du även kan göra beställningar av fastighetsnära tjänster, FN-tjänster. Då är det viktigt att du anger fakturaadress och referensnummer.

Gränsdragningslistan

Gränsdragningslistan är en detaljerad ansvarsfördelning mellan hyresgäst och hyresvärd för kommunala verksamhetslokaler. I gränsdragningslistan förtydligas vem som betalar vad.

Ansvarsfördelningen mellan hyresvärd och hyresgäst är avsedd att användas internt vid tolkningsfrågor. Dokumentet saknar juridisk rättsverkan och kan inte tillämpas vid extern in- eller uthyrning. I de fall där villkoren i hyresavtalet skiljer sig från denna gränsdragningslista gäller villkoren i hyresavtalet i första hand. Du kan ladda ner Gränsdragningslistan på vår hemsida: www.gavlefastigheter.se/gransdragning

Förändringar i våra kontaktuppgifter

Felanmälan görs via vår hemsida www.gavlefastigheter.se/felanmalan, vid akuta fel ring 026-17 82 60. Vi kommer inom kort att ta bort det gamla telefonnumret till felanmälan 026-17 82 44 och hänvisa alla samtal till 026-17 82 60. Vi kommer även att ta bort den gamla e-postadressen till felanmälan felanmalan@gavlefastigheter.se och hänvisa till info@gavlefastigheter.se. Vi uppskattar om ni kan hjälpa oss att uppdatera eventuell information hos er som gällande detta.

Nedan finns en instruktion för hur du gör en felanmälan från och med 28 mars. Kontakta oss på 026-17 82 60 eller info@gavlefastigheter.se om du har några frågor eller funderingar. 

Fyll i din felanmälan så här:

  1. Gå till www.gavlefastigheter.se/felanmalan
  2. Klicka på Gör felanmälan i vänstermenyn.
  3. Välj den verksamhet objektet tillhör, genom att klicka på bilden.
  4. Välj det objekt där du vill anmäla ditt ärende.
  5. Välj byggnad.
  6. Fyll i en utförlig beskrivning av utrymmet.
  7. Fyll en så väl utförlig beskrivning som möjligt. Ange om det gäller en felanmälan eller en FN-tjänst. Kom ihåg att tydligt ange om det gäller skadegörelse eller om det föreligger garanti på den utrustning som felanmälan gäller.
  8. Behöver du bifoga bilder eller dokument så laddar du upp det vid ”Dokument”.
  9. Ange e-postadress
  10. Ange ditt för- och efternamn
  11. Kontaktperson och telefonnummer (om annan än anmälaren). Ange ytterligare en kontaktperson som utföraren kan kontakta om du inte är på plats.
  12. Ange telefonnummer till anmälaren.
  13. Fakturadress och referensnummer. Ange fakturaadress och referensnummer då verksamheten står för kostnaden.
  14. Klicka på Gå vidare.
  15. Dubbelkolla att informationen i ditt ärende stämmer, klicka sedan på Skicka.
  16. Du får en bekräftelse att din anmälan är registrerad via den e-post adress du angivit.

Sidan uppdaterades senast 28 mars 2017