Person vid laptop.

Nytt formulär för anmälan av ärenden

09jun

Vi byter fastighetssystem och det medför ett nytt formulär för anmälan av ärenden. Från 12 juni 2023 finns ett nytt förbättrat formulär för anmälan av fel och passageärenden för våra fastigheter.

Du hittar felanmälan och anmälan av passageärenden på samma ställen som tidigare.

Inloggning i systemet

I nya systemet behövs inloggning för att registrera anmälan, alla inom Gävle kommunkoncern loggas in via sitt användarkonto.

Du som inte är anställd via Gävle kommun behöver användaruppgifter för att göra en felanmälan. Du som ofta anmäler fel får ett mejl med dina användaruppgifter, har du inte fått ett mejl men önskar användaruppgifter, kontakta Kundservice. Skicka ditt önskemål av inloggningsuppgifter till info@gavlefastigheter.se, uppge den mejladress som du vill använda för inloggning samt ditt namn i mejlet.

Nyheter med det nya systemet

  • Enklare att bifoga bilder.  
  • Mina sidor är anpassad för att vara lätt att använda både i dator och mobil.
  • Vid felanmälan guidas anmälaren genom hyresobjektets delar för att felanmälan ska bli så tydlig som möjligt.

Snabbaste sättet att göra felanmälan är via webbplatsen.

Felanmälan på webben är tillgänglig dygnet runt, inkomna ärenden hanteras på vardagar 7-16.

Vid akuta fel

Akuta fel ska alltid anmälas direkt till oss via telefonnummer 026-17 82 60 alla dagar, dygnet runt. Med akuta fel menas att det föreligger direkt hot om skada på personer, fastighet eller egendom alternativt ger stor störning för verksamheten. Det kan till exempel vara blinkande lysrör, strömavbrott eller vattenläckor.

Vårt mål är att du kommer uppleva felanmälan som mer användarvänlig, inte minst från mobilen. 

Välkommen att kontakta  oss om du har frågor eller önskar hjälp med din felanmälan.

Kundservice, telefon 026-17 82 60, e-post info@gavlefastigheter.se

Sidan uppdaterades senast 9 juni 2023